Tiskové zprávy Opel

Tiskové zprávy Opel

8. 7. 2013Tisková zpráva

Opel Monza Concept: Vize budoucnosti značky Opel

Po více než 150 letech historie značky, vyplněné významnými inovacemi, dnes Opel představuje nejnovější přírůstek: Revoluční studie Opel Monza Concept bude mít světovou premiéru na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem ve dnech 12. až 22. září (novinářské dny jsou 10. a 11. září).




Monza Concept

„Projekt DRIVE!2022 představuje jasnou rozvojovou strategii automobilky Opel,“ říká Dr. Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO automobilky Opel. „Zahrnuje celou řadu oblastí a prvků a z hlediska budoucnosti našich modelů jsme všechny cíle této strategie propojili ve studii Opel Monza Concept. Je naší vizí budoucnosti značky Opel a demonstruje naše základní hodnoty: Německé umění precizní konstrukční práce v kombinaci s atraktivním designem a inovacemi pro každodenní provoz. Opel Monza Concept posouvá tyto elementy ve své „vizionářské“ podobě. Tento automobil je studií, která bude mít dlouhodobý vliv na budoucí generace modelů Opel.“

Monza Concept: Začátek nové generace mobility značky Opel

Koncept Monza ukazuje, co mohou zákazníci značky Opel očekávat v blízké budoucnosti. Soustředí se na dva hlavní momenty, které budou prioritami pro více než 6000 konstruktérů, techniků a designerů automobilky, kteří pracují na modelech Opel příštích generací: Na efektivitu a konektivitu. Monza Concept demonstruje vynikající efektivitu svojí architekturou a použitými materiály, svojí aerodynamikou a průkopnickým pohonným systémem. Z hlediska konektivity poskytuje možnosti, které znamenají generační skok ve vývoji systémů infotainmentu.

Design studie Monza Concept představuje zřetelný vývoj aktuálního designu značky Opel. Na vizuální vyjádření úsilí značky Opel o zvýšení efektivity reaguje studie konturami karoserie, které jsou spíše atletické než svalnaté.

Tento designerský styl je dobře patrný z přední časti karosérie. Nízký postoj vozu na silnici v kombinaci se splývajícími liniemi, jasně definovanou kapotou a nápaditým provedením čelních světel dodává studii sebevědomý výraz. Pro Opel typické hrany kapoty jsou výrazněji trojrozměrné a dominantnější, chromovaná lišta masky s logem značky Opel se na koncích lomí nahoru. Dvě charakteristické čepele v nárazníku pod předními reflektory dodávají vozu sportovní švih.

Sportovní styling modelů Opel byl vždy neoddělitelně spojený s funkčností - a v tomto směru představuje Monza Concept odkaz někdejšího sériového modelu Opel Monza Coupé, který se vyráběl v letech 1978 až 1986. Stejně, jako historický vzor kombinuje elegantní, dynamický design s inteligentními funkčními prvky. Příbuznost mezi těmito dvěma automobily je patrná i při sledování velkých zasklených ploch nebo nízké boční linie pontonu karoserie.

Původní Opel Monza byl prvním automobilem na trhu vybaveným digitálním sdruženým přístrojem - a Monza Concept tuto inovaci dále rozvíjí. Přináší přelomové technologie, kterými demonstruje jak budou automobily Opel příštích generací reagovat na požadavky zákazníků v oblasti sociální komunikace a sdílení dat.

Opel Experimental GT: Začátek vizionářských studií Opel

Inovativní studie Monza Concept je nejnovější z celé řady vizionářských studií značky Opel. Tuto tradici založila už v roce 1965 atraktivní studie Opel Experimental GT. Tehdy byl Opel prvním výrobcem automobilů, který v Evropě vytvářel koncepční studie a prezentoval je na mezinárodních autosalonech – a vždy s obrovským úspěchem. Opel Experimental GT nadchl stejně tak média, jako nejširší veřejnost Studie značky Opel ze šedesátých let dvacátého století byly tak úspěšné, že postupně motivovaly všechny evropské konkurenty k vývoji vlastních konceptů.

„Nemohu zatím prozradit další podrobnosti o nové studii Monza Concept. Mohu ale zaručit, že její perfektní proporce vzbuzují údiv z jakéhokoli úhlu pohledu. A další překvapení se ukrývají pod kapotou – kdo navštíví naši expozici na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem, dotkne se vzrušující budoucnosti značky Opel,“ říká Dr. Karl-Thomas Neumann.