Tiskové zprávy Opel

Tiskové zprávy Opel

26. 4. 2013Tisková zpráva

Opel v prvním čtvrtletí 2013: Růst tržního podílu v ČR i celé Evropě!

Zatímco naprostá většina „velkoobjemových“ konkurenčních značek ztrácí své pozice, Opel v Evropě naopak posiluje: Během prvního čtvrtletí se v Evropě (EU+EFTA) prodalo 209 tisíc osobních vozů Opel, díky čemuž Opel zvýšil svůj tržní podíl na 6,7 % a potvrzuje již vloni započaté tažení za pozicí „dvojky“ evropského trhu osobních automobilů.




Opel Mokka R

„Z páté příčky jsme se do závěru loňského roku propracovali přes francouzskou konkurenci až na třetí pozici – a nyní už doslova dýcháme na záda zatím druhému Fordu,“ říká Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel.

Opelu se daří zvyšovat tržní podíl i na klesajícím tuzemském trhu. „V segmentu OA+LUV jsme během prvního čtvrtletí posílili tržní podíl na 2,41 %, což představuje nárůst o 24 % oproti stejnému období roku 2012,“ říká Josef Šopík, prodejní ředitel Opelu v ČR a SR. „Jsme přesvědčeni, že tento trend udržíme i v následujících měsících, protože každý měsíc registrujeme meziročně vyšší objednávky.“

Na pozitivních výsledcích Opelu v ČR i Evropě mají největší zásluhy atraktivní modely, které před časem naběhly do výroby a nyní se začínají naplno prosazovat v prodejních statistikách. Doslova hitem je např. kompaktní SUV Opel Mokka, které má jen pár měsíců po uvedení na trh na svém kontě už přes 100 000 objednávek. „Velkou pozornost přitahuje také extrémně přizpůsobivý minimodel ADAM a i ohlasy na kabriolet Cascada slibují slušné přijetí,“ komentuje ředitel Šilha prodejní výsledky modelů značky Opel. „Osobně si moc slibuji od blížící se motorové ofenzívy – ve většině našich modelů se objeví úplně nové vznětové a zážehové motory, jejichž parametry patří k absolutní špičce toho, co lze na současném automobilovém trhu pořídit!“

Těžko měřitelný, ale v každodenním styku se zákazníky zcela zjevný je i trend posilování důvěry ve značku. „Jasná deklarace plné podpory Opelu ze strany mateřského koncernu General Motors spojená s mohutnými investicemi do vývoje a výroby evidentně zklidnila situaci a obnovila důvěru klientů,“ říká Pavel Šilha. Koncern GM před dvěma týdny oznámil, že v nejbližších letech investuje do modelové ofenzívy značky Opel 4 miliardy EUR, díky čemuž německá automobilka představí do roku 2016 celkem 23 nových modelů a 13 nových motorů. A včera GM „přihodil“ další investici ve výši 230 milionů EUR do vybudování nových testovacích kapacit ve svém Evropském vývojovém centru v německém Rüsselsheimu a na nedalekém zkušebním okruhu Dudenhofen.

„General Motors potřebuje silné zastoupení v Evropě v oblasti konstrukce, vývoje, výroby i prodeje – a Opel je v tomto směru klíčovým faktorem našeho úspěchu a má naši plnou podporu,“ nepřipouští jakékoli pochybnosti Dan Akerson, předseda představenstva a CEO koncernu General Motors.