Tiskové zprávy Opel

Tiskové zprávy Opel

1. 6. 2020Tisková zpráva

Nový Opel Mokka se odhaluje kousek po kousku

Tvrdá cesta k sérii. Nová Mokka se již intenzivně testuje. Vše jinak úplně od základu. Novinka je až o 120 kg lehčí než předchozí. První ukázka nové designerské filozofie „Opel Compass“.


Nový Opel Mokka“
Nový Opel Mokka“
Nový Opel Mokka“

Opel Mokka nové generace, zásadní novinka německé automobilky Opel, vyrazí na automobilový trh na samém začátku příštího roku. Nicméně první prototypy se už řadu měsíců tvrdě testují – tisíce kilometrů najezdily v mrazech poblíž severního pólu a nyní ponejvíce krouží (v přísném utajení a plné kamufláži) na zkušebním okruhu automobilky Opel u německého Dudenhofenu. Na Youtube je nově uloženo další video, které naznačuje podobu nového crossoveru značky Opel.

Zelené maskování prototypů odkazuje na ekologickou odpovědnost německé automobilky – a nová Mokka se tedy bude hned od počátku vyrábět i jako elektromobil. Jedním z mála lidí, kteří se s předprodukční Mokkou mohli alespoň krátce projet, byl i ambasador značky Opel – známý fotbalový trenér Jürgen Klopp. Pár kilometrů za volantem elektrické verze mu stačilo, aby své pocity shrnul: „Super auto! Čistá radost jej řídit, to vám garantuji!“ Zde video jako důkaz…

Opel Mokka nové generace je zcela od základu novým vozem, který využívá koncernovou multi-energetickou modulární platformu CMP (Common Modular Platform). Ta vývojářům dává velkou flexibilitu, protože mj. umožňuje zástavbu konvenčních spalovacích motorů i elektropohonu. Díky hojnému využití vysoce pevných ocelí je nový model lehčí, a přesto je jeho struktura tužší. Nová Mokka má téměř identický rozvor jako předchůdkyně, přesto je až o 120 kg lehčí. Elektrická verze Mokka-e má baterie zabudovány do podlahy vozu, což snižuje těžiště vozu a zároveň zvyšuje torzní tuhost karoserie o 30 procent.

Nová Mokka bude prvním Opelem, který představí zcela novou designerskou filozofii přední i zadní části, nazvanou „Opel compass“. Lesklý blesk loga automobilky Opel bude vpředu i vzadu hrát dominantní roli, kterou umocní výrazné horizontální i vertikální členění křivek a prolisů. Novinkou bude i umístění názvu modelu – vzadu uprostřed, v originálním fontu písma, bez dodatků jako jsou motorizace nebo stupeň výbavy… Prostě jen sebevědomé: Mokka!

Opel
Opel je jedním z největších evropských automobilových výrobců. Značku založil Adam Opel v německém Rüsselsheimu v roce 1862 a už v roce 1899 začala společnost vyrábět automobily. Od srpna 2017 je Opel součástí koncernu Groupe PSA. Spolu s anglickou sesterskou značkou Vauxhall je Opel zastoupený na trzích více než 60 zemí světa a v roce 2018 prodal přes milion automobilů. Opel momentálně implementuje svoji strategii elektrifikace pro zabezpečení svého trvalého úspěchu a v zájmu naplnění požadavků zákazníků na mobilitu budoucnosti. Do roku 2024 bude každá evropská modelová řada značky Opel zahrnovat elektrickou verzi. Tato strategie je součástí strategického plánu PACE!, který má Opel přetvořit na trvale ziskovou, globální a elektrifikovanou značku.

Více na:
https://int-media.opel.com