Tiskové zprávy Opel

Tiskové zprávy Opel

24. 7. 2012Tisková zpráva

Radek Jaroš vyráží v Opelu za Korunou Himálají

Na seznamu nevylezených osmitisícovek už zůstává jen obávaná K2. Špičkový horolezec během přípravy na finální výstup vyzkouší řadu modelů Opel.





Radek Jaroš - výstup na G2

Již pěknou řádku let usilují nejlepší horolezci světa o tzv. Korunu Himálají – tu ale získá jenom ten, kdo zdolá všech čtrnáct osmitisícovek světa. A tak se zatím jen čtrnáct nejlepších lezců světa může pochlubit, že bez kyslíku dosáhli všech osmitisícových vrcholů zeměkoule. Bude-li ale štěstí jen trochu přát, rozmnoží rodinu těchto respektovaných osobností „do roka a do dne“ osmačtyřicetiletý Radek Jaroš, horolezec z Nového Města na Moravě.

Nejúspěšnější český himálajský horolezec má jako jediný v ČR „na kontě“ již třináct ze čtrnácti osmitisícovek, ve finále to ale nebude mít vůbec jednoduché: Čeká jej totiž obávaná K2 (8611 m) považovaná za jeden z nejtěžších a nejzáludnějších Himálajských vrcholů. „O K2 jsem se pokoušel už čtyřikrát – a zatím mne nahoru ještě nepustila. Myslím ale, že jsme se s K2 už trochu poznali a teď už doufám vím, kudy a jak na ni,“ věří si Radek Jaroš.

Pod K2 se Radek Jaroš chce vrátit příští léto – do té doby bude nejprve léčit omrzlé prsty na nohou (nepříjemná památka na letošní výstup na Annapurnu) a pak dohánět fyzičku. A při tom všem mu bude pomáhat Opel – Radek Jaroš se totiž rozhodl, že pro vysněnou Korunu Himálají vyrazí s podporou vozů značky Opel! Nejprve se posadil za volant Insignie Sports Tourer: „Moje první cesta s Insignií nepovede bohužel do Alp, ale do podhůří Krkonoš, kde mi v nemocnici ve Vysokém nad Jizerou – doufám – sice razantně, ale účinně „opraví“ nohy,“ prohlásil Radek Jaroš při přebírání vozu. „Věřím ale, že ještě na podzim stihnu vyzkoušet pořádné hory v Rakousku. Tam vyrazím se Zafirou Tourer, která je na hromady našich lezeckých krámů jako dělaná. Navíc se mi moc líbí její nosič kol FlexFix schovaný v zadním nárazníku. Bez horského kola se téměř nehnu.“

Radkovi Jarošovi bude určitě slušet i elektromobil Opel Ampera – stejně, jako populární horolezec, také Ampera překonává svým neomezeným dojezdem dosavadní limity. „A jako člověka, který má hodně blízko k přírodě a ekologii, mě oslovuje její „čistota“,“ říká Radek Jaroš. S elektřinou obecně se novoměstský horolezec přátelí více než kdo jiný: „Vždyť já již od výstupu na třetí nejvyšší horu světa Kančendžengu v roce 2002 používám na expedicích k získávání elektrické energie pouze solární panely a ne obvyklý benzinový agregát!“

Podporou Radka Jaroše Opel navazuje na tradici partnerství se špičkovými osobnostmi ze světa sportu – dlouhé roky byl například jedním ze „sportovních ambasadorů“ německé automobilky Reinhold Messner, zřejmě nejuznávanější horolezec všech dob – a první držitel Koruny Himálají. Messner mimochodem před několika měsíci rovněž s velkým zájmem otestoval elektromobil Opel Ampera...

Zájemci mohou cestu horolezce Radka Jaroše na vrchol K2 sledovat na jeho webových stránkách www.radekjaros.cz. A díky partnerství s Opelem se objeví i na některých novinářských akcích tuzemského zastoupení německé automobilky.

Osmitisícovky Radka Jaroše

1998 Mount Everest 8 848 m
2002 Kančendženga 8 586 m
2003 Broad Peak 8 047 m
2004 Čo-Oju 8 201 m
2004 Šiša Pangma 8 046 m
2005 Nanga Parbat 8 125 m
2008 Dhaulágirí 8 167 m
2008 Makalu 8 463 m
2009 Manaslu 8 162 m
2010 Gašerbrum II 8 035 m
2010 Gašerbrum I 8 068 m
2011 Lhotse 8 516 m
2012 Annapurna 8 091 m


Radek Jaroš